News Ticker

Propera tertúlia, divendres 05 d’abril, El Mundo Clásico. La epopeya de Grecia y Roma

grecia2 roma

Després de la gran tertúlia dels 5 anys, on van poder resseguir les grans contribucions que ha fet Mary Nash a la història de les dones i els moviments socials, ara deixem el segle XX per uns mesos i serem d’allò més clàssics que mai.

 Propera tertúlia:

 Divendres 05 d’abril

 Fox Lane, Robert. (2007). El Mundo Clásico. La epopeya de Grecia y Roma. Barcelona: Crítica.

 Llegirem només fins la 184 versió PDF (349 versió impresa), darrer capítol inclòs és el del “Nuevo Mundo” , és a dir la part  de Grècia. A la tertúlia de juny llegirem la part romana

A l’Arxiu d’història de Barcelona a Ca l’Ardiaca

C/ Santa Llúcia, 1

(Barcelona)             

De 18:30 a 20:30

 Properes tertúlies

 03 de maig:

 Burke, Peter. (1998). El Renacimeinto Europeo. Barcelona. Crítica

 Un autor clàssic de la història de la cultura, que fa poquet va passar per Barcelona.

 07 de juny

 Fox Lane, Robert. (2007). El Mundo Clásico. La epopeya de Grecia y Roma. Barcelona: Crítica.

 Continuació part romana.

 Vam comentar de llegir pel mes d’octubre:

 Esdaile, Chareles. (2009). Las Guerras de Napoleón. Barcelona: Crítica

 Un llibre escrit per un dels màxims especialistes del període. I que millor que passar l’estiu en un creuer, a la platja o a dalt de la muntanya seguint les campanyes del petit Cors per Europa, Paris, Egipte,  Austerlitz, Moscou, apassionanttttttt.

També vam dir de llegir per la propera temporada Atenea Negra de Martín Bernal, sobre la revolució russa, molta lectura prevista

 “El «mundo clásico» es el mundo de los antiguos griegos y romanos, unas cuarenta generaciones anterior a la nuestra, pero capaz aún de suponer un reto al compartir con nosotros una misma humanidad. La palabra «clásico» es de origen antiguo: deriva de la palabra latina classicus, que se aplicaba a los reclutas de la «primera clase», la infantería pesada del ejército romano. Lo «clásico», pues, es «lo de primera clase», aunque no lleve ya una armadura pesada. Los griegos y los romanos tomaron prestadas muchas cosas de otras culturas, iranios, levantinos, egipcios o judíos, entre otros. Su historia enlaza a veces con esas otras historias paralelas, pero es su arte y su literatura, su pensamiento, su filosofía y su vida política lo que con razón se considera «de primera clase» en su mundo y en el nuestro”. Robert  Lane Fox.

Leave a comment